Monday, June 01, 2009

KBM SMK Sri Lalang: Terima kasih semua

Tahniah dan terimakasih kepada semua penggerak KRJ Johor yang telah mengendalikan KBM SMK Sri Lalang, Kluang pada 30-31 Mei. Seramai 150 pelajar telah hadir pada program tersebut. Slot ABJZ (Anda Bijak Jauhi Zina) juga telah dimasukkan pada petang Sabtu. Seramai 19 penggerak KRJ turut bersama

Tahniah semuanya, Laporan lengkap disertakan kemudian







laporan oleh asma aminuddin

ni report ala kadar. asif atas kelemahan dan kelewatan.
alhamdulillah thumma alhamdulillah. dengan keizinan dari DIA. team kbm menjejak lagi di bumi kluang. jejak kbm la pulak(bukan jejak kasihan ye)..tarikh kejadian ialah 29-31 MEI 2009. sekian direkodkan dgn tepat.
bismillah wa biiznilllah, dan bermula..


malam melabuhkan bajunya. team kbm berlepas dgn kapal terbang yang kecik dan banyak. ada yg terbang naik odessy, ada yg naik unser, ada yg nek waja..kancil pon ada (eh, kancil terbang eh?)..dan smpai jua akhirnya puak2 krj di SMK SRI LALANG, bila larut malam (nyanyi cm lagu p.ramlee...boleh tmbah tara kucaca..)


pagi yang sungguh ceria. matahari pun tersengih sekali bila abg ammar dan dan abg amin mula membuka bunga2 langkah bersilat sambil memegang aiskrim mikrofon yang enak sekali dipegang begitu saje...gegar2 pesawat di pagi hari dek semua passenger adik2 kasih dan sayang terguling2 di dalam pesawat kerana tak dapat nak menahan kesakitan perut. tak lupa dengan slogan sharing is caring, abang yeop dan pak tam berkongsi idea cap bernas yang terbaik dari ladang mengendalikan KMKY. pesta pantun pon tak mau kalah jua..dan anugerah pantun dua kerat paling kontroversi dimenangi oleh kak asma' amatullah
dengan pantunnya.. gelak2 dalam semak...

kewajipan memberi sedekah dengan senyum membuatkan 3S terus dilazimi menjadi hidangan utama pembuka selera. hidangan lain yang tak kurang sedapnya mata memandang turut dipersembahkan iaitu ARMY YELL masak asam laksa dan tapai tepok amai2 yang manis sehingga rasa nak lagi.

tika matahari tegak ditengah kepala, kak fida pulak nak bersilat. tak mo kalah dengan panglima amin dan ammar, maupon laksamana pak tam dan abg yeop. kali ni buah silat bernama ABJZ la pulak. bersungguh adik2 kasih dan sayang bertarung dengan musuh syaitan2 jahat yang suka main2 bergayut2 kat mata dan telinga..akhirnya.. padan muka syaitan2 yang kalah dengan semangat membara terbakar adik2 memberi respon yang masyuuk..

petang pulak tiba masa semua orang bersuka ria ala2 funfair. melepaskan kegianan melompat, berpusing, berlari dan menjerit sesuka hati..malang sungguh la tak pernah ada bau, adik sayang teraccident sehingga dilaporkan patah cermin matanya. nasib baik ada dr to be kak nabihah yg on call. nenonenoneno...

tukar angin la pulak, malam ber'MAM' 1 dan 2 yang sejuk dan berangin sepoi2 bahasa membuai perasaan adik2 kasih dan sayang menghayati setiap slide yang ditayangkan. pertama kalinya pak im bersilat di malam2 hari, ternyata membuat adik2 ni tak sempat nak main tutup2 mata dengan aura2 ngantok.

eh, da pagi la. berINTEAM dan berHIJRAH bersama, yok! semoga setiap janji2 dipaku kuat2 di dalam hati.

tengah hari pulak, MKMS menyaksikan laksamana pak tam bersilat lagi dgn ibu dan ayah.. dilaporkan tiada yang cedera tetapi berlakunya hujan lebat air mata.
ohh.. best3.. tammat cerita akhirnya..

Oh Allah, ya rahman ya rahim, kasihilah adik2 kami dgn seluasnya kasih sayangMU. ya qawiyy, berilah kami dan mereka kekuatan untuk berada di atas jalan lurusMU, bertahan di atas jalan lurusMU.

terima kasih untuk semua yang telah berusaha bersungguh2 menyumbangkan air liur, tenaga dan masa. moga semua diganjari oleh Allah dengan sebaik2 dan sebanyak2 ganjaran. ameen

3 comments:

Unknown said...

akhirnya sempurna.

EisHajar said...

finally complete.

LoNg wAy tO Go... said...

yeahh...complete...

SURE - SUkan REmaja 2009!!!