Monday, June 29, 2009

Polis jamin siasat kes buli pelajar


Dari Utusan Online


KUANTAN 28 Jun - Polis memberi jaminan akan menyiasat kes buli di sebuah sekolah menengah agama di Rompin Khamis lalu jika pihaknya menerima laporan mangsa.
Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Supritendan Johari Jahaya berkata, setakat ini, polis tidak menerima sebarang laporan mengenai kejadian itu.

"Jika ada pihak yang masih tidak berpuas hati dan membuat laporan, kita akan menjalankan siasatan," katanya ketika dihubungi hari ini.
Akhbar hari ini melaporkan, selain Mohd. Ashraf Abdul Aziz, 15, yang dibuli sehingga pengsan, seorang lagi pelajar yang enggan dikenali mendakwa dia dan tiga lagi rakannya turut menjadi mangsa.


Menurut pelajar itu, kejadian tersebut berlaku di surau sekolah berkenaan pada 25 Jun lalu.
Bagaimanapun, pelajar tingkatan tiga itu mendakwa dia tidak membuat laporan polis selepas satu sesi perbincangan diadakan oleh pihak sekolah dengan semua ibu-bapa mangsa.
Menurut Johari, pihaknya dimaklumkan kes itu dianggap selesai setelah satu perjumpaan antara mereka yang terlibat diadakan baru-baru ini.


"Bagaimanapun, pagi esok, polis bersama pihak sekolah, ibu-bapa dan Persatuan Ibu Bapa dan Guru-Guru (PIBG) akan mengadakan perbincangan lanjut mengenai perkara tersebut.


"Saya berharap dengan kerjasama semua pihak, gejala buli seperti ini tidak akan berulang," ujarnya.

No comments:

SURE - SUkan REmaja 2009!!!