Thursday, July 31, 2008

KBM Kembali di DECEM

(I)

Oleh Pak Long

Alhamdulillah program FU di SMK DC telah dapat dilakukan petang semalam (29 Julai) di bilik muzik, SMK DC. Program bermula jam 2.30pm sehingga 5.00pm. Kali ini Pak Long dibantu oleh Pak Imam, Kak Anie dan 2 orang anakanda, Nadhirah AR dan Ainnur Amalina.

Kehadiran anak2 kasih dan sayang adalah sekitar 46 orang. Kehadiran team KRJJ amat dinanti oleh anak-anak ini.

Mulakan langkah petang itu dengan Happy Chicky dan Demi Matahari, kemudian ditayangkan semula semua video clip yang telah Pak Imam rakamkan semasa prog KBM 2 minggu yang lalu, seronok mereka melihat gelagat mereka kembali... dari video clip semasa KMKY hinggalah ke MKMS.

Kemudian slot perkongsian tentang perubahan mereka dalam tempoh selepas KBM telah dapat diadakan, imbas kembali akan janji2 mereka pada ibu ayah, ingatkan mereka akan kad harapan yang telah mereka tujukan khas pada ibu ayah dan janji mereka utk terus menjadi insan
yang terbaik dan menjadi contoh pada semua.

Program petang semalam diakhiri dengan sambutan hari lahir utk 2 orang pelajar yang hadir ketika itu. Sempat pak imam keluar sekejap beli 2 kek semasa Pak Long sibuk berceloteh dengan anak-anak kasih dan sayang. Punyalah seronok mereka, sebab tak sangka diberi sambutan sedemikian rupa oleh KRJ, Kak Anie pula ada sediakan sedikit jajan utk anak-anak makan bersama semasa meraikan sambutan hari lahir teman mereka.

Sebelum kami beredar, ada yang bertanya....
"PakLong!, boleh datang tak tiap2 bulan? "
Pak Long hanya mampu tersenyum, so Pak Long serah pd majlis tertinggi KRJJ.

PakLong


(II)

Oleh Kak Anie

Alhamdulillah. ..selesai sudah prm follow-up di SMK Desa Cemerlang semalam (29 Julai 2008). Seramai kira-kira 40 orang pelajar yang hadir dalam pgm tersebut yg terdiri dari 5 org pelajar tingkatan 5 dan selebihnya pelajar tingkatan 3.

Program ini telah dikendalikan oleh Pak Long dan turut dibantu oleh Pak Imam, Kak Anie, Kak Nad dan Kak Ainnur. Ia telah bermula jam 2.30 ptg dan berakhir pd jam 5.00 ptg.

Kelihatan adik2 kasih n sayang begitu gembira dgn kehadiran pak2 n kakak2 walaupun setelah 3 minggu berlalu.

Program dimulakan dgn berhappy chiky n ber Demi matahari bersama pak2, kakak2 dan adik2 DECEM. Kemudian disusuli pula dgn tayangan video klip bagi mengembalikan ingatan adik-adik pd pgm sebelum ini. Selesai tayangan, pgm diteruskan pula dgn melakukan 3s oleh adik-adik kasih n sayang. Terpancar kegembiran di hati mereka saat melakukan aktiviti-aktiviti tersebut tersebut.

Selesai slot tersebut, adik2 kasih n sayang telah diminta duduk berpasangan n sekeping kertas putih telah diberikan kpd setia seorg. Mereka telah diminta untuk menuliskan segala perubahan yang baik yg telah dilakukan sepanjang 3 minggu selepas pgm dan tidak ketinggalan juga mereka turut mencatatkan apa kah perkara negatif yg mereka belum ubah.Kemudian mereka telah diminta untuk berkongsi catatan mereka bersama teman yg paling rapat n sama-sama membantu dalam perubahan yg ingin dilakukan.

Alhamdulillah, di akhir pgm satu kejutan telah diberikan kepada adik kasih n sayang yg hari lahir mereka jatuh pada bulan Julai. Walupun sepatutnya terdapat 4 org adik kasih n 4 org adik sayang yang sepatutnya diraikan tapi hanya seorg adik kasih n seorg adik sayang yang hadir. So kira rezeki mereka la kan..Kejutan tersebut dibuat sehinggakan adik kasih yg diraikan mengalirkan air mata kegembiraan.

Program telah berakhir tepat jam 5 petang n kepulangan kami telah diiringi dgn harapan adik2 agar KRJ akan datang kembali ke sekolah mereka utk berprogram.

1 comment:

Anonymous said...

when will you go online?

SURE - SUkan REmaja 2009!!!