Thursday, July 24, 2008

Laporan KBM di SMK Dato' Bentara Luar, Batu Pahat

oleh Pak Chu

Batu Pahat; 19-20 Julai 2008. KBM di SMKDBL telah berjaya dilaksanakan. KBM kali ini adalah yang terakhir dalam kalender KRJ BP. Penyertaan pelajar seramai 122 orang (48 lelaki dan 74 perempuan) telah berprogram bersama dan kehadiran ibu bapa sekitar 60 orang di akhir slot.

Kami mendapat maklum balas yang baik dari pelajar melalui komen mereka dan juga dari ibu bapa semasa sesi perkongsian MKMS. Pihak sekolah juga turut menunjukkan respons yang baik dan berjanji untuk menempah awal KBM pada tahun hadapan. Majlis penutup dilakukan oleh Pengetua dan bagi pihak JIM di wakili oleh TYDP, Prof Ir Mohd Zainal.


Sedikit perkongsian dari seorang ibu semasa sesi MKMS:
27 tahun lepas ibu ini pernah mengikut program seumpama ini (tetapi tidak ada penekanan agama kerana peserta semua agama) di Cameron Highland dengan bayaran RM500, tiga tahun lepas ibu ini menghubungi semula syarikat yang mengendalikan program ini tetapi bayarannya adalah RM4000. Dia bersyukur kerana walau pun dalam masa singkat mengikuti KBM dia dapat refresh balik hubungannya dengan ibunya yang masih ada. Dan bersyukur anaknya dapat hadir dalam program ini dan mengucapkan terima kasih kepada KRJ

No comments:

SURE - SUkan REmaja 2009!!!