Thursday, September 04, 2008

KBM sesi 2008 berlabuh di MRSM Pontian

MRSM Pontian, 30 Ogos - Alhamdulillah setelah 22 kali mengendalikan KBM sepanjang 8 bulan, akhirnya KBM KRJ JB sessi 2008 telah melabuhkan tirainya di MRSM Pontian. KBM kali ini ialah untuk seramai 147 orang pelajar tingkatan 3. Pengendali utama ialah Abu Nuha, Abang Umayr, Kak Muss dan Pak Anjang dengan dibantu oleh 15 orang fasilitator. KBM kali ini merupakan kali 5 di MRSM Pontian, juga tahun ke-3 berturut-turut mendapat kepercayaan dari pihak maktab.

Jazakallahukhairan dan tahniah diucapkan kepada semua AJK dan pengendali, fasilitator dan co –fasi sepanjang sesi 2008 dan tak lupa kepada yang mendoakan. Sepanjang tahun ini, kami sudah mengunakan khidmat seramai 15 orang pengendali dan lebih 100 orang fasilitator. Moga pengalaman bersama tim KBM-KRJ sedikit sebanyak mematangkan kalian di jalan daawah bersama remaja, belia atau mahasiswa/i di IPT masing-masing.

Alhamdulillah, KBM telah mencetuskan beberapa program follow-up lain seperti PPR (Pusat Perdana Remaja), 3R (Remaja Raikan Ramadhan), B2N, KBI dan lain-lain. InsyaAllah fokus sehingga awal tahun depan akan lebih kepada program pembangunan ahli usrah KRJ. Kami sedang merancang 2 program utama hujung tahun ni dan KRJ Johor juga akan menjadi tuan rumah program Nasional (X-Pert) pada hujung bulan November


Moga usaha kerdil ini di rahmati dan berkati Ilahi. Mohon terus mendoakan, menyokong, membantu dan seribu kemaafan dari semua .


Salam Kemerdekaan dan Salam Ramadhan


Kearah Remaja Soleh wa Musleh

1 comment:

Muhafis said...

Salam..
excited sgt bile dpt tau
ade nye blog krj.. 1st tyme jumpe..
anyway, sy ex mrsm pontian.. batch 2005.. dulu krj ade dtg motivate kat sini.. much interesting..
cume bile dah further stdy nie,
kureng sikit motivation.. hehe

pak lang tue adalah uncle sy, x sure sama ada cik mokri masih join krj, coz dah lame x dpt borak2 ngan nye.. mgkin raya dapatla
kalau family dtg rumah..

good luck krj.. teruskan usaha anda.. bile nak ada official website.. =p

SURE - SUkan REmaja 2009!!!