Friday, September 26, 2008

3R di SMKPJ3

3R di SMK Permas Jaya 3

Alhamdulillah, selesai sudah program 3R di SMKPJ3 semalam (25 Ramadhan)
Program berlangsung di Surau sekolah, bermula jam 5 petang dengan pengisian Semarak Ramadhan dari Pak Long sehingga jam 6.45. Semasa ni sekitar 40 orang pelajar hadir yang kebanyakannya ialah ahli usrah KRJ.

Kemudian kami berbuka di anjung surau. Pehh…dah lama tak makan nasi talam…Selepas maghrib, tazkirah dari Pak Lang. Kemudian Pak Lang menyambung lagi tazkirah setelah memimpin solat Isya, solat terawih dan hajat yang diselang selikan dengan zikir dan doa. Semasa ni lebih 150 pelajar dan ibubapa hadir.

Program selesai jam 10.30 dengan jamuan ringan. Kami makan bersama pengetua dan guru-guru. Turut hadir ialah Pak Im, Mak Lang, Kak Insyirah dan Abang Faizal (KRI)

Menurut Cikgu Idayati ( AJK KRJ) yang menelefon tadi ramai yang memuji dan kiranya program sekolah paling berjaya dari segi kehadiran. Pihak sekolah juga ingin menjemput KRJ lagi tahun ni.

KRJ juga akan menjemput mereka dalam 2 program hujung tahun ni. Insyaallah
…Sekian.

Bersyukurlah kepada 3 perkara 1. Ni’mat Islam dan Iman 2. Ni’mat punyai ibu dan ayah 3. Ni’mat punyai kawan-kawan ( …sedutan kata2 akhir Pak Long semalam )

3 perkara perlu diingat: Dosa, Ni’mat yang dikurniakan kepada mu dan Kesalahanmu kepada orang lain dan . 3 perkara perlu dilupakan: Amal baikmu, Ujian yang menimpa dan Kebaikanmu kepada orang lain (…dipetik dari tazkirah Pak Lang semalam)

-Pak Im-




No comments:

SURE - SUkan REmaja 2009!!!