Sunday, September 21, 2008

3R10 di STF

Alhamdulillah.. program 3R10 sempena 10 malam terakhir Ramadhan telah berjaya dilaksanakan julungkalinya di Sekolah Tun Fatimah (STF). Program yang dijalankan pada 20 September 2008 (Sabtu malam Ahad) yang juga malam ke-21 Ramadhan ini dihadiri hampir 300 orang pelajar (tingkatan 1 hingga 5). Memandangkan surau sekolah tidaklah terlalu besar, menyebabkan para pelajar memenuhi segenap ruang surau tersebut. Saat program dimulakan dengan games, bersesak-sesak mereka dibuatnya.

Satu perkara yang tidak mengecewakan setiapkali berprogram dengan pelajar-pelajar STF ini adalah sifat mereka yang cukup responsif. Seronok mereka mendengar celoteh Kak Hasnor yang mengendalikan slot tersebut. Suasana ceria itu bertambah gamat tatkala ditayangkan video Upin dan Ipin, tak kering gusi dibuatnya.




Turut hadir ialah Kak Faridah, Kak Muss dan Kak Yati. Jazakillah yang tak terhingga kepada semua AJK yang meluangkan masa untuk hadir, terutamanya Kak Hasnor yang komited mengendalikan slot. Menariknya, aktiviti para pelajar tersebut tidak terhenti setakat itu sahaja, bahkan mereka akan mengadakan Qiamullail beramai-ramai keesokan paginya di gelanggang tenis (berbumbungkan langit) seawal 4.00 pagi. Semoga program kali ini menjadi ibadah yang diterima Allah demi mendapat rahmat dan ampunan Allah di malam ke-21 Ramadhan al-mubarak.
"Ya Allah, pertemukan kami dengan malam Lailatul-Qadar"

1 comment:

syahidabdillah said...

malam yg xdapat dilupakan..
alhamdulillah,kami berpeluang mengikuti program yg sungguh bermakna ini =)

SURE - SUkan REmaja 2009!!!