Monday, January 14, 2008

KBM IPT Zon Selatan

Tempat: Tiram Indah Village, Ulu Tiram
Tarikh: 12 dan 13 Januari 2008
Peserta: 90 mahasiswa/i UTHM, UiTM Segamat dan UTeM, Melaka

Program ini pada asalnya telah di batalkan kerana bilangan peserta yang hanya 20 lebih sahaja. Namun dengan usaha semua pihak yg bersungguh-sungguh dan ikhlas untuk menjayakan program ini,akhirnya seramai 99 orang nama dapat dikumpul...dan lebih kurang 90 orang yang mengikuti program ini. Terima kasih Ya Allah atas bantuanMU menggerakkan hati-hati mereka untuk menghadiri program ini.

Setelah selesai ana membaca kesemua maklumbalas dari peserta..apa yang saya boleh simpulkan..hampir 95 % penulisan di mulakan dengan kata-kata seumpama ini 'Saya bersyukur kepada Allah kerana saya dipilih olehNYA untuk berada dalam program ni ' Kesemuanya juga dapat merasai apa yang kita nak kongsikan bersama mereka. Keindahan hubungan dengan Allah, dengan Rasulullah, dengan ibubapa, dengan sahabat . Ukhuwah yang cukup indah turut di rasai mereka. Semuanya memberi kesan di hati dengan pengakuan yang mereka katakan mereka telah ikhlaskan hati untuk mengikuti program ini. Insaf dan nak buat perubahan. Malahan nak ajak kawan-kawan dan adik beradik turut berubah.

Begitu juga dengan para peserta yang selama ini jadi fasilitator KRJ , bila diri sendiri jadi peserta mereka lebih menghayati dan memberi kesan yang mendalam dalam diri mereka. Ada yang dah 2 kali dan ada yang lebih..namun ia tidak menjemukan malahan sentiasa mengharapkan program ini berterusan. ..kerana sesungguhnya itulah fitrah kehidupan manusia yang sentiasa perlu diingatkan. Seperti yang kita semua sedia maklum, apa yang disampaikan dalam KBM bukanlah sesuatu yang baru tapi ia lebih kepada perkongsian dan penegasan semula ilmu-ilmu dan kefahaman asas sebagai umat Muhammad yang kadangkala kita lalai malah kita tertipu dengan kita sangka perkara asas ini kita dah beres..namun bila kita cari dan kita gali banyak lagi yang kita tak selesai.

Selain itu ramai juga yang mendoakan kita semua para pengendali KRJ , fasilitator dan penganjur serta semua peserta agar di beri kekuatan untuk terus menjalankan amanah Rasulullah sebagai khalifah Allah meneruskan dakwah ini.

Tahniah yang tidak terhingga kepada Pengarah Program, Pak Chu, barisan pengendali dan fasilitator dan abang-abang KRI yang turut sama membantu.

Oleh Kak Fidah



Gambar2 akan menyusul kemudian

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

SURE - SUkan REmaja 2009!!!