Saturday, September 22, 2007

KBM Kembali 2 ( Mini 3R ) di SMK Desa Cemerlang

SMK Desa Cemerlang, Johor Bahru-Alhamdulillah, semalam 20hb Program mini 3R berjaya di jalankan di SMK Desa Cemerlang. KRJ yang di wakili oleh Abang Bai, Pak Imam, Ammar Salleh , Pak Long , KAk Fida dan Kak Ida telah bersama 85 orang adik-adik kasih dan sayang .

Program yang dari awalnya telah di asingkan antara KASIH & SAYANG dengan tujuan untuk memberi santunan yang lebih kepada mereka .
Walaupun masa kami bersama adik KASIH banyak di curi untuk menyelesaikan masalah teknikal seperti cari PA System dan extension wayar ...namun dengan masa yang cukup singkat itu kami dapat buat 2 perkara...3R dan juga terus berbicara pasal perubahan. 8 orang adik KASIH telah berkongsi perubahan diri.....dan lebih 3 org yang sebut nama kawanye secara spesifik yang banyak bantu untuk diri mereka terus berubah..yang selalu ingatkan apabila terlupa

Alhamdulillah selepas Asar , Pak Long menyampaikan 5 persiapan sebelum exam. Dan majlis di tutup dengan kata-kata MAMA ( kaunselor sekolah) yang antara isi penting untuk KRJ yang ana nak kongsikan ialah : -

1. Pengetua sangat berpuashati dengan kehadiran follow up kali ke 2 ni..lebih ramai banding yang dulu.


2. Pengetua & Penolong kanan cakap lagi yang pihak sekolah sangat berpuashati dengan perubahan yang masih di kekalkan oleh peserta KBM.

3. InsyaAllah kalau jadi minggu depan 26hb nak jemput KRJ untuk Iftar bersama guru dan pelajar Islam terutama yang henak ambil exam sebagai tanda sokongan pihak sekolah.

4. MAMA dah book KBM tahun depan adalah pada 2&3 Februari 2008.


Selepas itu kami semua pun balik kerumah masing-masing dengan alamat yang betul...ada yang berbuka dengan keluarga di rumah...ada yang dengan kawan-kawan di rumah ..ada yang sorang-sorang atas jalan raya dan ada jugak yang sorang-sorang di pejabat JIM...hmm... teka siapa la tu?

..TAHNIAH TEAM KRJ JOHOR...

-laporan oleh Kak Fidah-

Akhirnya, dipaparkan sebahagian dari SMS seorang adik kasih...

...Terime kasih sekali lg kerwnw tlh dpt mengubah diri ini spaya menjadi seorg hamba Allah yg solehah segala nsiht & dorongn serta kenangn manis x mungkin akn dapat saya lupekan. Kenang daku dlm doamu dan doakan kjayan saya dlm SPM ye..KAU BAGAIKAN UDARA YG MMBNTU AKU UTK TRUS HIDUP DI ATAS DUNIA TANPAMU KU LEMAH SUNGGUH.AKU X BERDAYA KERNA KAU PENYELAMAT DUNIA...selamat malam & selamt mnjalani ibadah puase :-)

No comments:

SURE - SUkan REmaja 2009!!!