Thursday, March 08, 2007

Pengkebumian Ahli Syurga...Selamat tinggal Umar


Ahad 4 Mac, Melaka - Al-marhum adik AbduLlah Umar bin Mohd Ariffin Shah bin Giman telah selamat disemadikan pagi tadi di kampung neneknya di Jasin, Melaka. Jenazah telah disolatkan di Masjid Kg Kesang Luar kira-kira jam 10:00 pagi tadi, dan seterusnya dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kg Kesang Tua. Kira-kira 60 orang ikhwah dan akhawat terutamanya dari Johor dan Melaka telah sempat bersama-sama memberikan perhormatan terakhir pagi tadi.
Sebelum itu, jenazah dibawa pulang dari Subang Jaya Medical Centre di mana al-marhum menghembuskan nafasnya yang terakhir kira-kira jam 4:50 petang semalam, dan sampai ke rumah neneknya Puan Sharifah (ibu kepada saudari Norazlin Nordin, isteri saudara Mohd Ariffin Shah Giman) kira-kira jam 10:20 malam.

Gambar Allahyarham Adik Umar(memegang bola) bersama abangnya,Mus'ab ketika mengikuti abinya bersama (gambar ihsan Pak Lurah KRI)
Umar sedang disemadikan

AbduLlah Umar adalah anak kedua ( bungsu) saudara Arifin, atau Pak De dikalangan warga KRJ. Moga Allah memberi kekuatan, kesabaran dan redha yang tidak berbelah bahagi bahawa semua ini telah diputuskan Allah even sebelum Umar dilahirkan. May this life changing experience will reveal its hikmah one day, insyaAllah.




No comments:

SURE - SUkan REmaja 2009!!!