Monday, April 24, 2006

Hi Tea Bersama Raihan & Anak-anak Acheh

Hi Tea Bersama Raihan & Anak-anak Acheh
Berhibur Sambil Menderma...

http://www.freewebs.com/hitea-acheh/

PENGENALAN
Bagi memanfaatkan masa lapang pelajar lepasan SPM 2005, satu program khusus telah dirangka. Program ini mengandungi 3 modul dan berlangsung selama 3 bulan dan dikenali sebagai "Road to Acheh”atau singkatnya R2A.

Program telah disertai oleh 35 orang lepasan SPM 2005 dari Sekolah Menengah Islam Hidayah (SMIH) Johor Bahru dan dikendalikan oleh SMIH, Persatuan Alumni Sekolah Menengah Islam Hidayah (PALS) dan HIDEF Sdn. Bhd.

Di antara aktiviti yang telah dijalankan ialah latihan keterampilan, keusahawanan dan lawatan serta khidmat masyarakat di kawasan yang dilanda Tsunami di Acheh.

Lawatan dan khidmat masyarakat di Acheh selama sebulan telah menyedarkan peserta tentang perlunya membuat kutipan dana bagi meringankan penderitaan anak-anak yatim di Acheh dan membantu pembinaan dan penyelenggaraan rumah anak-anak yatim di sana.
Tercetuslah idea bagi menganjurkan satu program berbentuk Majlis Hi Tea "Bersama RAIHAN dan Anak-anak Acheh"

Majlis ini dianjurkan oleh Persatuan Alumni Sekolah Menengah Islam Hidayah (PALS) dengan kerjasama Pertubuhan Jamaah Islam Malaysia (JIM), Pertubuhan Kebajikan Al- Nidaa dan Yayasan Rabitatul Islam Malaysia.

No comments:

SURE - SUkan REmaja 2009!!!