Monday, November 10, 2008

KBI: Seronok, Semangat, Kepimpinan

Ahad 9 November- Alhamdulillah, Program Keindahan Bersama Islam (KBI) atau Program Pembangunan Nuqaba' telah tamat kira-kira jam 1.15 tadi dengan suasana cukup ceria dan bersemangat. Program diadakan di Tiram Indah Village bersama 80 orang pelajar dari 5 buah sekolah-sekolah teknik (SMTeknik JB, ERT Azizah, Tanjung Puteri, Perdagangan- semua di JB, dan Teknik Kluang) .

Pengendali utama ialah Pak Ngah /Suhaimi dan Abang Yeop/Umayr Ainullotfi ( kini fulltimer KRJJ) bersama 15 fasilitator. Turut akan bersama kami ialah Ummi dan 5 0rang anak buahnya dari KRJ Melaka.

Tahniah kepada Pak Ngah dan tim. Terimakasih Ummi Kamariah dan anak2 buah dari Melaka. Syabas semuanya. Syabas anak-anak muda semua...(Yeop, Asim, Anas Razak, Ammar Salleh, Insyirah, Azizah, Faizul...sekadar menyebut beberapa nama). Ustaz Hairozi (dari JPN) sangat-sangat menghargai sumbangan tenaga semua yang terlibat. Terimakasih juga kepada pihak JPN yang memberi kepercayaan kepada KRJ.

Dengan berkonsepkan Seronok, Semangat dan Berkepimpinan, KBI bertujuan merapatkan ukhuwwah, mengembalikan peserta kepada Islam dan membina minat kepada Usrah. Peserta adalah pelajar tingkatan 4, insyallah akan disasarkan didalam usrah disekolah-sekolah tahun depan.
Tahniah pada semua dan mohon maaf atas kesilapan, kekurangan, kecuaian ... terutama insiden yang tidak dijangka petang tu, insyaAllah ada hikmah dan jadikan sebagai pengajaran.
Tim Melaka, Ummi n da' gang memang sangat membantu terutama kepada peserta perempuan kerana AJK agak terkejar-kejar nak bersama dengan peserta. Kehadiran Wani walaupunpun sekejap sangat membantu untuk penyediaan sijil peserta. Biasanya tukang buat sijil mesti terpaksa bersengkang mata untuk print sijil malam tu selepas habis program tapi kali ni sijil siap print petang tu jugak! Alhamdulillah...terima kasih banyak-banyak Kak Yong dan Wani termasuk suami masing-masing, he,he,he...
Di harap sinergi tenaga senior + muda + baru ni dapat dikekalkan, diteruskan dan dimantapkan, rasa macam satu pembaharuan dalam KRJ.
Kerja LUARBIASA memerlukan pengorbanan yang juga LUARBIASA!!!
Jom tengok gambar di sini

No comments:

SURE - SUkan REmaja 2009!!!