Wednesday, April 23, 2008

Ceritera dari SMK Bandar Maharani Muar

oleh UF

Keindahan Bersama Mu di SMK Bandar Maharani, Muar

Muar, 18-19 April 2008. Percubaan pertama!... Percubaan pertama bagi UF mengendalikan labtop untuk keseluruhan program dan sempat juga dibantu oleh Amin semasa Inteam dan Anie semasa MKMS. Percubaan pertama menggunakan printer KRJ yang baru dibeli...Alhamdulillah! sempat jugak siapkan sijil. Percubaan pertama Sara dan Pak Imam membaca skrip. Agaknya percubaan pertama juga kepada pembantu pelakon yang lain. Percubaan pertama Pak Tam mengendalikan slot MKMS. Percubaan pertama Pak Anjang mengendalikan Inteam, Hijrah, dan yang terakhir semasa pertemuan dengan ibu bapa. Apa yang saya boleh katakan.... Alhamdulillah. ..Alhamdulillah. ... Alhamdulillah. ... barisan pelapis pengendali KRJ Johor dikalangan otai-otai dan fasi-fasi dah semakin yakin dan mampu melakukan tugasan masing-masing. Makin! ramai yg dah boleh jadi "multi-purpose" pengendali.

Team KRJ buat kali kedua dalam tahun 2008 ke daerah Muar ini untuk mengendalikan penerbangan Keindahan Bersama Mu dengan sejumlah 139 orang penumpang yang terdiri daripada 59 Lelaki dan 80 Perempuan. Komposisinya adalah 46 orang“ Tingkatan 3, 24 orang Tingkatan 4 dan 69 orang“ Tingkatan 5. 89 orang daripada mereka adalah pelajar-pelajar yang tinggal di asrama sekolah. 5 orang daripada peserta merupakan peserta yang ditumpangkan oleh ibu salah seorang daripada mereka yang benar2 mahu anaknya dan kawan2 anaknya menyertai KBM.

7 orang krew-krew KRJ Johor yang terdiri daripada Pak Tam (Pengarah KRJJ) selaku pilot utama dengan dibantu oleh krew-krew yang lain termasuklah Abu Nuha, Pak Anjang, Pak Imam, Amin, Kak Yatie, Kak Ida dan Kak Anie. Tak lupa juga 4 orang pramugari dari Johor iaitu Fifi, Asma' Aminuddin, Syaimaa', Sara, Kak Wahyu (cikgu SMK PJ3). Dibantu juga oleh krew-krew dari JIM Muar seperti Cikgu Zalila, Puan Sazira dan suami Pak Cik Anuar... maaflah kalau ada yg tertinggal.

Pada sebelah malamnya, 12 orang paramugara-pramugari daripada Kolej Matrikulasi Tangkak telah turut serta dalam penerbangan. Antaranya Sakinah Mazlan, pasangan kembar Fareza dan Fareda, Syarifah. Amirah, Nur Syaima,Nazurah, Asim' Ainullotfi, Syed Ahmad, Muhammad @ Am, Mohd Afiq, Hazman, Mohd Fikri. Kali ini Pak Tam bawa terbang sama anaknya Ahmad Danial Maula. Seramai lebih kurang 38 ibu bapa telah hadir dan menyertai slot MKMS.

Teman yang bertahun lama bergelar teman,
Belum tentu mampu memahami dan mengubah kita,
Namun kadang teman yang baru kita kenal,
Telah merawat dan meniup satu semangat,
Yang selama ini kita mencari.
Thanks geng KRJ....
May Allah Bless You....

(peserta KBM BM)

1 comment:

Ayu Zan said...

subhanallah~
buat di SMKBM ke?
rindu betul kat BM~

SURE - SUkan REmaja 2009!!!