Thursday, April 17, 2008

Biskut KBM dalam flight KRJ120408 SMK PJ3


Ahad 13 April, Permas Jaya, Johor Bahru - KBM SMK Permas Jaya 3 dah melabuhkan tirai pada jam 1.30 tengahari Ahad tadi di dewan sekolah. Turut hadir dalam majlis penutup bersama 97 pelajar ialah seramai 30 orang ibubapa dan Tuan Pengetua serta 2 orang guru kaunseling. Kali ini KBM juga dihadiri oleh seramai 10 orang non-muslim.


Syahdunya mendengar ucapan seorang kakak mewakili ibunya yang tak dapat hadir. Masih terngiang-ngiang ucapan ibu Azlan dan seorang bapa hingga ke hari ini...2 hari setelah KBM tersebut berlalu. Masih kedengaran tangis dan esakan yang kuat semasa Azlan meluru ke depan memaut ibunya.

Tapi KBM bukanlah sekadar drama airmata yang tak berkesudahan. "Kami tak pernah pun suruh adik-adik menangis...OK adik-adik boleh menangis sekarang...tak pernah pun kami cakap..." demikian kata-kata Kak Muss dalam slot KSIA yang terpaksa dipendekkan lantaran kesuntukan masa.

Kagumnya melihat para pengendali yang bertungkus lumus dan bersungguh-sungguh. ..Unit Mediasi yang pertama kali beraksi tanpa Pak Imam, Kak 'Abydah yang sentiasa bertenaga, Cikgu Ida...tak terkata... yang berjaya membawa KBM walaupun baru bertugas beberapa bulan di SMK PJ3.

Kepanasan dewan yang kipasnya sangat perlahan sudah tidak terasa, tapi pengajaran dan syura sebelum slot MAM sesungguhnya memberi pengajaran yang bermakna...

Bangganya melihat fasilitator yang semakin berani di pentas, makin bijak menguruskan masa,
hebat dalam perisikan, rela berkorban dengan datang sendiri bermotorsikal (ada yang sejauh Pulai Indah), kreatif...Ya, mereka memang M.E.S.R.A, berkat taklimat Pak Uteh sebelum memulakan program pagi Sabtu tu.

Terimakasih yang tak terhingga kepada pengendali: Yeop dan Yong (Hijrah, KMKY...rekod baru pasangan suami isteri dalam KBM...ada sesiapa nak pecahkan?), Pak Uteh ( In Team), Kak 'Abyd, Amin Mokri, Kak Asma,Azree UIA, Wareed dan Faiz (One Hour Slot), Pak Anjang (MAM) dan Kak Muss ( KSIA), juga Tuan Pengarah KRJJ, Prof. Pak Tam...tulisannya keluar di Berita Harian pagi tu.

Special Welcome to Azree yang baru sampai yang baru berpindah ke JB dari KlL, Wareed, Faiz dan Auf (trio x-Teknik JB) dan 'penganggur-pengangggur terhormat' R2J2.


Special mention to Usher yang terpaksa berkejar ke tempat kerja sebaik KBM tamat jam 2 petang tu dan Amin...KBM dulu, baru balik rumah. Juga tidak lupa kepada pihak sekolah yang mengamanahkan kami mengendalikan KBM pertama kali di sekolah tersebut.

Leganya kerana ramai yang membantu... Fasilitator lelaki: Anas, Faaris, Munzir, Abd Rahman, Izwareed, Faiz Dinie, Abdullah Amin, Azree, Auf , Usher, Jamil, Amir Azfar...Fasi perempuan: Hajar, Raudhah, Maryam Zahidah, Wan Khairnnisa , Amalina , Asma Amin, Syaima, Siti Sarah dan 'Abydah...terimakasih semuanya... Semoga amal kalian diberkati Ilahi dan semoga terus bersama KRJJ seterusnya.

.
Inilah dia biskut istimewa KBM, hidangan sarapan tea-break hari Sabtu. Memang sedap....

No comments:

SURE - SUkan REmaja 2009!!!