Sunday, March 02, 2008

Majlis Penyerahan Usrah SM Teknik JB

SMT Johor Bahru, Jumaat 29 Feb

Alhamdulillah...usrah telah bermula di SM Teknik Johor Bahru. Semalam, bertempat di surau sekolah, satu majlis penyerahan usrah telah diadakan. Majlis bermula selepas solat isya' dengan tazkirah oleh Pak Ngah Suhaimi, diikuti dengan permainan kreatif oleh Abang Din. Seterusnya Pak Im telah mengendalikan pembahagian kumpulan... peserta yang terdiri dari lebih kurang 130 pelajar tingkatan 5 telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan kecil. Insyaallah ..usrah akan diadakan setiap Jumaat selepas solat Isyak untuk semua tingkatan 5.

Usrah remaja ini ialah sebahagian projek Unit PPR (Pusat Perdana Remaja) KRJJ yang mengutamakan penerusan tarbiyah kepada sekolah-sekolah terpilih. Ini merupakan tahun kedua usrah kendalian KRJ di SM Teknik.

“Sesungguhnya Allah telah memberi kurnia kepada orang-orang yang beriman ketika Allah mengutus di antara mereka seorang rasul dari golongan mereka, yang membacakan kepada mereka ayat-ayat Allah, membersihkan (jiwa) mereka, dan mengajarkan mereka Al Kitab dan Al Hikmah, dan sesungguhnya sebelum (kedatangan Nabi) itu, mereka adalah benar-benar dalam kesesatan yang nyata.” (Ali Imran :164)

No comments:

SURE - SUkan REmaja 2009!!!