Tuesday, July 04, 2006

Sepintas Memori: Sek Men Dato' Bentara Luar

Assalamualaikum,

Iye, kepada semua maaf hantar news lewat. Maklum la tak berapa sihat.. Sori yek pak Im.. Maklum la ganti tugas Kkak Laptop”…

Mlm tue kami bertolak dari JB, and sampai lebih kurang pukul 10 pm lebih la.. Sampai rumah Pakcik Masiri dan Makcik Ita, dijamu selera dan tido.

Ok fasi yang pergi seramai 7 orang fasi akhawat:
1. Anisah Khalid (dr BP, hanya dpt 1hr)
2. Nazira Jiat (dr BP)
3. Saiyidah Balqis (dr BP)
4. Shakirah Noor Azlan (JB)
5. Nazifah Md Nor (JB)
6. Zarifah Sis (JB)
7. Hazwani Sis (JB)

dan Fasi 11 orang fasi Ikhwah :
1. Anas Fadhli Shahrudin (JB)
2. Muhammad Mudzakir (JB)
3. Mohamad Fadhli (BP)
4. Jamil Nagoor (JB)
5. Anas Adam (BP)
6. Mohd. Shahfizan (BP)
7. Mohamad Nizam (JB)
8. Abd Rashid (BP)
9. Abdullah Amin (JB)
10. 'Ammar Taqiyuddin (JB)
11. Mohammad Ahnaf (JB)

Gabungan mantap dari batu pahat memudahkan kerja² kami.. Perjalanan program seawal jam 9am yang dirasmikan oleh Guru kaunseling Sek Men Dato’ Bentara Luar, dan kemudiannya diambil alih oleh Abu Nuha. Slot Knowing Me, Knowing U dihandle oleh akh Farhan dan Abu Nuha. Pasangan yang mantap, menceriakan lagi sesi tersebut.

Jam 2pm, Abu Nuha berhasrat utk membuat slot “in-Team”… Program lancar macam biasa.. Biasalah Presiden KRJ yang handle… =) Semua boleh..

Slot Riadhah akhawat, Dapat respond yang amat baik dari adik2.. tul tak Nazifah, Shakirah, Anisah, Zarifah, Nazirah.. Riadhah ikhwah, main kejar2.. Yang dihandle oleh semua fasi ikhwah.. Seronok gak jadi di alam kanak2 yek!

Penghayatan mlm… Nie part best... Briefing yang disampaikan oleh Pak Im.. And semua ikhwah seronok nak pegang macam² “jawatan” ada nak jadi pemukul, ada nak azan, mayat (Anas, hehe..) Nizam, pembaca yasin dan yang lain² laaa… Thanks semua bagi commitment yang baik.

Malam tue, kami semua buat keputusan nak tido jer kat sekolah tue… Untuk kemudahan, walaupun Kak Fida dah tempah “hotel” (tadika n nurseri Iman)… Masing² lena dibuai mimpi, sebab masing² dah penat.

Slot pagi, Hijrah.. Yang diketuai oleh Pak Im, dan dibantu adik² fasi. Mulanya diisi dengan games, Ahnaf dan Ammar, lepas tue Ana dan Anas. Slot Hijrah, Amin, yang nampaknya bawa yang terbaik… Katanya ingin beri yang terbaik dan terbaik… Jamal dah ke depan… Hehe… Ana pun
try yang termampu… Masing² try the best untuk slot tue. Bagus pas nie semua org boleh gerak. Tul tak Pak Im dan Abu Nuha?

Slot parent dihandle oleh Abu Nuha dan makcik Ita. Kemudian adik² dibawa berjumpa dengan ibubapa mereka.. Yang ana perasan laa, cuma ada sorang je parent adik sayang (lelaki) yang datang.. (betul ker???)

Program habis jam 12.30pm.. Lepas tue masing² bergambar. Sori semua, gambar tak dapat lagi dr kawan ana, Balqis.. Nanti ana usahakan.. Thanks a lot pada makcik Ita, Makcik Hafsah, Pakcik Masiri dan Pakcik Amin. Kerna sudi belanja kami makan.

Dalam perjalanan balik sempat la, singgah kampung Abu Nuha… Then balik ke JB… Alhamdulillah..

Sekian.
*P/S: maaf atas kelewatan...
Wassalam.

Disediakan oleh:
Kak Hazwani
-- Posted dalam Mailing List Pewaris KRj Johor --

No comments:

SURE - SUkan REmaja 2009!!!